MustBBlues

Hier gibt es vielerlei Informationen zur Band, zum Equipment, zu Songs und so weiter.

Altes Pastorenhaus Misselwarden

Freitag, 11. Oktober
20.00 Uhr

Kritik eines Blues-Liebhabers

I was On The Road Again, not on a Stormy Monday but on a wet, cool Saturday to listen to the Boom Boom of Must Be Blues. After they had warmed us up with some Green Onions as an entrée, we were given an excellent first long set of 80 minutes of basic blues. At last I have understood what Jimi Hendrix was going on about in Red House, thanks to the explanations of your singer.  After the break, the arrival of the ex-Blues Brothers Loxstedt man gave the show an extra kick as more and more elements of Rhythm & Blues and even Rock appeared on the programme. Your lady singer, la crème de la crème, topped the whole thing with songs which touched my soul like Black Velvet before I left to tell my Mégane GT to Bring It On Home To Me. 

The band is getting better all the time. I do not wish to single out any particular member. Just let me add that Helmut Stehr, alongside his solid rhythm guitar, showed the odd lead element. He should explore the possibilities here! 

The place was pretty full and I only saw contented faces on leaving.

Keep going! You are doing a fine job!

Chris Rhodes

Melody Maker

Kritik eines Blues-Liebhabers

Die Route 66 ist weit weg, aber du könntest deine Kicks bekommen, wenn du letzte Nacht die A27 nach Cuxhaven gefahren bist. Nachdem ich diese Band im September in Stotel (südlich auf der A27) gesehen hatte, war es interessant, ungefähr das gleiche Set in verschiedenen Umgebungen zu sehen. Die höhere Decke des nach Jules Vernes Kapitän in "Moby Dick" benannten Veranstaltungsortes schien zu einer etwas besseren Akustik beizutragen. Die Band begann pünktlich und es war vom ersten Moment an klar, dass das Publikum nicht bis Mitternacht warten musste, um sich nach der Arbeitswoche wieder zu erholen, während der einige von ihnen das Gefühl hatten, dass sie unten waren. Mit den ersten Akkorden ihres Openers fielen die Beine und Hände der Zuschauer in den Takt. Einige rutschten von ihren Barhockern, so dass sie den ganzen Körper im Rhythmus von Booker T und The MG's bewegen konnten. Es war ihnen egal, ob es um grüne Zwiebeln ging, sie wollten nur ihren Spaß haben. Und der Beat setzt sich fort, getragen von einem soliden Bass und präzisem Schlagzeug, ergänzt durch die Rhythmusgitarre und vorne gefüllt von dem fähigsten Keyboarder und der hypnotisierenden Harfe. Nach dem instrumentalen Entrée erschien ihr Sänger auf der Bühne und setzte die Party richtig in Brand. Nein, er drohte mit "Fire" aus Arthur Browns verrückter Welt anzufangen, aber das war nur der erste seiner vielen Witze. Anstelle des Gottes des Höllenfeuers erhielten wir für die nächste Stunde wieder eine erstklassige Blueslektion. Nach der Pause bekamen wir einige R & B- und Soul-Elemente, die durch die Ankunft von Sarah Debusmann auf der Bühne bereichert wurden. Was für eine fantastische Stimme! Wie in Stotel ein paar Wochen vor ihrer Wiedergabe von Black Velvet ging unter die Haut. Sie erschien für die letzte Nummer und machte ein Duett von Sam Cookes klassischem Stück Bring It On Home To Me, an das sich die Grauhaarigen im Publikum in der Version von The Animals in den Sechzigern erinnern werden.
 Mit den Zugaben lief das Konzert gut über zwei Stunden. Wirklicher Wert für Ihr Geld! Wie in Stotel sind die zahlreichen Zuhörer (und Tänzer) gut gelaunt fürs Wochenende. Auf dem Weg zurück in den Süden auf der A27, verstand ich plötzlich die Verbindung zwischen Red House, Boom Boom und I've My Mojo Working. Fahren Sie weiter, Must B Blues! Du machst einen tollen Job und deine eigene Begeisterung ist authentisch!

Chris Rhodes
North German Blues Journal

MustBBlues

Ein tolles Konzert mit vielen begeisterten Besuchern bein WINTER BLUES FESTIVAL
am 2. Februar im THEATER IM FISCHEREIHAFEN (TIF) BREMERHAVEN 

Repertoire

| Ain´t No Sunshine When She´s Gone_Bill Withers
| Back At The Chicken Shack_Jimmy Smith
| Blues Why Do You Worry Me_Charlie Musselwhite
| Boom Boom_John Lee Hooker
| Bring It On Home To Me_Sam Cooke
| Caldonia_Louis Jordan
| Come On Down_German Classis Blues Trio
| Dead End Road_J. J. Cale
  | Got My Mojo Working_Muddy Waters
| Green Onions_Booker T. Jones
| Hoochie Coochie Man_Muddy Waters
| I´m A Bluesman_Magic Slim
| In The Midnight Hour_Wilson Pickett
| I Put A Spell On You_Joe Cocker
| I Put My Baby Out_Sugar Ray & The Bluetones
| King Of The Jungle_Mingo & The Blues Intruder
| Mad `Bout Somethin´_James Harman
| Maudie_ John Lee Hooker
| Miss You_Rolling Stones / Milk´n Blues
| Mustang Sally_Wilson Pickett
| Must Have Been The Devil_Otis Spann
| My Babe_Little Walter
| Nobody Knows You When You´re Down And Out_Bessie Smith
| Oo-h-Wee-Baby_Snowy White
| On The Road Again_Canned Heat/Willie Nelson
| Raining In My Heart_Slim Harpo
| Red House_Jimi Hendricks
| Route 66_Chuck Berry
| Roadhouse Blues_The Doors
| Satisfy Suzie_Chris Farlowe
| Scratch My Back_Slim Harpo)
| Sensitive Kind_J. J. Cale
| Sea Cruise_Johnny Rivers
| She Just Wants do Dance_Keb´Mo / George Nussbaumer
| Something You Got_B. B. King
| (Call It) Stormy Monday_B. B. King
  | Sweet Home Chicago_Robert Johnson
| Swingin´ Shephard Blues (Mein Hund heißt Molly)
| (Call Me) The Breeze_J.J. Cale
| Trabbl?_Bockrock
| Unchain My Heart_Jo Cocker
| Watching The River Flow_Chris Farlowe
u. a.




         MustBBlues

Jimi Hendrix


"Red House" is a song written by Jimi Hendrix and one of the first songs recorded in 1966 by the Jimi Hendrix Experience. It has the musical form of a conventional twelve-bar blues and features Hendrix's guitar playing. He developed the song prior to forming the Experience and was inspired by earlier blues songs. 

"Red House" was first released on the British edition of Hendrix's debut album Are You Experienced in May 1967 (for the American album release, previously released Experience singles were used in its place). A second similar take was eventually released in the US in July 1969 on the American Smash Hits compilation. 

The song was a fixture of Hendrix concerts throughout his career. Although the lyrics and basic structure were followed, his performances usually varied from the original recording. Many were recorded and continue to be released officially for the first time, including on Miami Pop Festival (2013) and Freedom: Atlanta Pop Festival (2015). "Red House" has also been performed and recorded by a variety of blues and other artists. 

Lyrics

Red House
"Wait a minute something's wrong here, the key won't unlock this   
 door

 Wait a minute something's wrong, Lord have mercy this key won't 
 unlock this door
 (Something's goin' on here)
 I have a bad, bad feeling, that my baby don't live here no more ...
 
 Well I might as well go back over yonder, way back among the hills
 (Yeah that's what I'm gonna do)
 Lord I might as well go back over yonder, way back yonder across 
 the hills
 'Cause if my baby don't love me no more, I know her sister will
 (Yeah, how's that?)"






MustBBlues

The Doors

The Doors waren eine US-amerikanische Rockband. Die Gruppe gilt als eine der einflussreichsten Bands der 1960er Jahre. Den Quellenangaben zufolge haben sie in ihrer Karriere mehr als 80 Millionen Tonträger verkauft, damit zählen sie zu den Interpreten mit den meisten verkauften Tonträgern weltweit. Die erfolgreichste Veröffentlichung von The Doors ist das Album The Best of The Doors mit rund 11,6 Millionen verkauften Einheiten.  Ray Manzarek prägte durch sein Orgelspiel die Musik der Band entscheidend mit, zudem improvisierten er und Gitarrist Robby Krieger in langen Soli. Die aktive Zeit als Doors-Keyboarder bezeichnete Manzarek selbst als eine Zeit der höchsten Erfüllung,  Nach dem Tod von Jim Morrison am 3. Juli 1971 in Paris brachten die restlichen Bandmitglieder noch zwei Alben heraus, die aber wenig erfolgreich waren. Im April 1973 löste sich die Band auf. 


Lyrics

"A-keep your eyes on the road, your hand upon the wheel
Keep your eyes on the road, your hand upon the wheel
Yeah, we're goin' to the roadhouse We're gonna have a real
A-good time 
Yeah, the back of the roadhouse they got some bungalows
Yeah, the back of the roadhouse they got some bungalows
And that's for the people Who like to go down slow

Let it roll, baby, roll ... all night long

Do it, Robby, do it  All right Hey, yeah

You gotta roll, roll, roll
You gotta thrill my soul, all right Roll, roll, roll, roll
A-thrill my soul Ya gotta beep a gonk a chucha
Honk konk konk Da ga da beep a con ja choo chon
Honk honk honk A don ta ee cha koo na nee cha
Bop a loo la ree chow Bomp a kee cho ee sonk konk
Yeah, ride"

Muddy Waters

McKinley Morganfield (April 4, 1913  – April 30, 1983), known professionally as Muddy Waters, was an American blues singer-songwriter and musician who is often cited as the "father of modern Chicago blues", and an important figure on the post-war blues scene.
Muddy Waters grew up on Stovall Plantation near Clarksdale, Mississippi, and by age 17 was playing the guitar and the harmonica, emulating the local blues artists Son House and Robert Johnson.[4] He was recorded in Mississippi by Alan Lomax for the Library of Congress in 1941. In 1943, he moved to Chicago to become a full-time professional musician. In 1946, he recorded his first records for Columbia Records

In the early 1950s, Muddy Waters and his band—Little Walter Jacobs on harmonica, Jimmy Rogers on guitar, Elga Edmonds (also known as Elgin Evans) on drums and Otis Spann on piano—recorded several blues classics, some with the bassist and songwriter Willie Dixon. In 1958, he traveled to England, laying the foundations of the resurgence of interest in the blues there. 

Muddy Waters' influence is incalculable, on blues as well as other American idioms—such as Rock and roll and Rock music

Lyrics

Got my mojo working, but it just won't work on you
Got my mojo working, but it just won't work on you
I want to love you so bad, I don't know what to do

Going down to Louisiana to get me a mojo hand
Going down to Louisiana to get me a mojo hand
I'm gonna have all you women under my command

Got my mojo working
Got my mojo working
Got my mojo working
Got my mojo working
Got my… 

I got a gypsy woman givin' me advice
I got a gypsy woman givin' me advice
I got a whole lottsa tricks keepin' her around

Songwriter: Preston Foster

John Lee Hooker

John Lee Hooker (* 22. August 1917 in Clarksdale, Mississippi; † 21. Juni 2001 in Los Altos, Kalifornien) war ein einflussreicher US-amerikanischer Bluesmusiker.  In einem Interview sagte Hooker einmal, dass sein Stiefvater ihn zu seinem eigenen, unverwechselbaren Stil gebracht habe. Die ersten Aufnahmen und Auftritte spielte er mit einer Stella-Akustikgitarre und einem Tonabnehmer ein.

John Lee Hooker spielte meist Halbresonanzgitarren vom Typ einer Gibson ES-335. Zu diesem Typ zählt auch das Modell Epiphone Sheraton, von dem der Gitarrenhersteller ein signature-Modell "The Boogie man" herstellte. Anfang der 1960er spielte er auch eine Epiphone Zephyr. Er verwendete meistens Fender-Verstärker.

Boom Boom

If you're alone and you need a friend  
Someone to make you forget your problems 
Just come along baby
Take my hand I'll be your lover tonight

Whoa oh oh oh This is what I wanna do
Let's have some fun What I want is me and you

Boom boom boom boom I want you in my room
Let's spend the night together From now until forever
Boom boom boom boom I wanna go boom boom
Let's spend the night together Together in my room

Everybody get on down The Vengaboys are back in town

This is what I wanna do Let's have some fun
What I want is me and you Boom boom boom boom
I want you in my room Let's spend the night together
From now until forever Boom boom boom boom
I wanna go boom boom 
Let's spend…